Hur lång leveranstid har mina produkter?
Vår leveranstid är 1–3 arbetsdagar inom Sverige.
Levererar ni till utlandet?
I dagsläget erbjuder vi bara leveranser inom Sverige.
Har ni expressleverans?
I dagsläget har vi inte något alternativ för expressleverans. Men är du i Stockholm är du välkommen in till valfri Creative Headz-salong där alla våra produkter finns.
Kan jag spåra mitt paket?
Ja. När ditt paket skickas från lagret får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
Hur vet jag när mitt paket har skickats från lagret?
När ditt paket skickas från lagret får du ett mail med information om att ditt paket är på väg till dig tillsammans med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
Vilka fraktalternativ har ni?
Du kan välja på Postnord brevlåda, Postnord ombud och Earlybird hemleverans. Observera att den beräknade leveranstiden är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på externa faktorer som Creative Headz Merchandise och dess leveranspartner inte kan kontrollera. Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel, etc. Observera att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under kampanjer. Paket skickas normalt inte under helger och lokala helgdagar.
Mitt paket har skadats under transporten, vad gör jag?
Skicka ett mail till vår kundtjänst på
info@creativeheadz.se tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig vidare.
Jag har inte fått min order. Vart är den?
Vi har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Har du inte mottagit din order efter detta tidsspann, kontakta vår kundtjänst på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig.
Min beställning gick inte igenom på hemsidan. Vad ska jag göra?
Kontakta vår kundtjänst på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig vidare innan du lägger ytterligare en order.
Jag har inte mottagit min orderbekräftelse, hur kan jag se den?
Kolla gärna om den har hamnat i din mails skräpkorg. Vid lanseringar och högt tryck på hemsidan kan även orderbekräftelsen dröja något innan den kommer fram. Har du inte mottagit din orderbekräftelse dagen efter ditt köp, kontakta oss på
info@creativeheadz.se så skickar vi den till dig.
Jag vill lägga till en produkt i min order, hur gör jag?
Det går inte att ändra en lagd order på hemsidan, men så länge ordern inte skickats kan vi hjälpa dig att ändra befintligt orderköp om du kontaktar oss på
info@creativeheadz.se
Kan jag makulera min order?
Det är ingen garanti, och har ordern redan hunnit processas är det dessvärre inte möjligt.
Men maila oss på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig att kolla upp om det är en möjlighet för just din order
Kan jag byta adress eller andra uppgifter på min order?
Det går inte att ändra en lagd order på hemsidan, men du kan alltid maila oss på
info@creativeheadz.se och se om det är möjligt att ändra. Har ordern redan hunnit processas går det tyvärr inte att göra några ändringar.
Jag har mottagit fel produkt eller saknar en produkt i min order, vad gör jag?
Vi beklagar att det har blivit. Maila vår kundtjänst på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig så fort som möjligt.
Min order har inte kommit?
När ditt paket skickades från vårt lager fick du ett mail med en spårningslänk. Kan du inte se ditt paket via spårningslänken är du välkommen att kontakta oss på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig.
Det står att min order har levererats men jag har inte mottagit den?
Prova att uppdatera länken igen. Ibland uppdateras länken innan paketet kommer fram. Har du inte mottagit paketet efter en-två dagar, kontakta oss på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 14 dagar. Vi tar då ut en avgift på 150 kronor för ej uthämtat paket.
Kostar frakten för min order något?
Vi har fri frakt över ett 500 kronor. Handlar du under detta belopp eller önskar ett annat fraktsätt än det som är fraktfritt, är frakten en extra kostnad. Ibland har vi kampanjer för fri frakt, då meddelas kampanjkoden för detta på hemsidan, via nyhetsbrev eller på sociala medier.
Hur mycket måste jag spendera för att få fri frakt på min order?
Köp över 500 kronor har fri frakt.
Hur gör jag en reklamation?
Upplever du att du har mottagit en defekt produkt är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig gärna vidare. Skicka gärna med en bild på produkten och en beskrivning av vad du upplever felet är.
Jag har valde fel betalmetod. Kan jag ändra det?
Vi har inte möjlighet att uppdatera betalsätt på en redan lagd order. Har du en fråga gällande din betalning, är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Klarna.
Det har inte dragits pengar från mitt konto än, har min order gått igenom?
Har det inte dragits eller reserverats pengar på ditt konto kan det vara så att din order inte har gått igenom, alternativt att du har valt att betala via delbetalning eller faktura. Kontakta gärna vår kundtjänst på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig.
Vilka betalmedel kan jag betala med?
På vår hemsida kan du handla med kortbetalning (Visa och Mastercard) samt Klarna. Välj ditt föredragna betalningsalternativ i kassan.
Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka min återbetalning?
Vi gör vårt bästa för att betala tillbaka dig så fort som möjligt, det kan dock dröja max 30 dagar. Från det att vi har lagt in information om din återbetalning tar det cirka 2-5 bankdagar innan pengarna åter är på ditt konto. Har du inte mottagit din återbetalning inom 30 dagar vänligen kontakta oss på
info@creativeheadz.se.
Var är min faktura?
Fakturan får du till din angivna mail när ditt paket har skickats från vårt lager. Har du inte mottagit den kan du även logga in på ditt konto på Klarna alternativt kontakta vår kundtjänst på
info@creativeheadz.se.
Jag har inte mottagit min återbetalning, vad gör jag?
Det kan ta upp till 30 dagar för oss att hantera återbetalningar. Kontakta vår kundtjänst på
info@creativeheadz.se om den tiden har överskridits så kollar vi på ditt ärende så snart som möjligt.
Min betalning har dragits men jag fick ingen orderbekräftelse, vad gör jag?
Kolla i din skräpkorg om den har hamnat där. Har den inte det, är du varmt välkommen att kontakta oss på
info@creativeheadz.se så hjälper vi dig.
Jag har ångrat mitt köp. Vad gör jag?
Hos Creative Headz Merchandise har du alltid 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten.
Läs mer om våra villkor för retur
här.
Hur gör jag en retur?
Hos Creative Headz Merchandise har du alltid 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten.
Läs mer om hur du gör en retur
här.
Jag har inte mottagit en retursedel. Vad gör jag?
Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön.
Kan jag köpa Creative Headz produkter på andra ställen än på hemsidan?
Ja, våra produkter finns att köpa på alla Creative Headz salonger i Stockholm.
Hur får jag reda på kommande produktsläpp och varor som är åter i lager?
Nyheter och information får du via vårt nyhetsbrev som du kan signa upp dig på här och vi våra sociala kanaler. Följ oss på
Instagram,
Facebook och
TikTok för att hålla dig uppdaterad.
Vart är Creative Headz Merchandise produkter tillverkade?
Våra produkter produceras i Sverige.
Är era produkter veganska?
Våra produkter är helt veganska, med undantag för våra vaxer som innehåller bivax.
Testas era produkter på djur?
Absolut inte! Vi är starkt emot alla former av djurtester.
Innehåller era produkter gluten?
Våra produkter innehåller ingen gluten.
Innehåller era produkter Parabener eller PFAS-ämnen?
Våra produkter är helt fria från Parabener och PFAS-ämnen.
Vad innehåller era produkter?
Alla ingredienser är listade under fliken ”Innehåll” på respektive produkt.