index

FAQ

Nedan finner du svaret på några av de vanligaste frågorna.

Vår leveranstid är 1–3 arbetsdagar inom Sverige.
I dagsläget erbjuder vi bara leveranser inom Sverige.
I dagsläget har vi inte något alternativ för expressleverans. Men är du i Stockholm är du välkommen in till valfri Creative Headz-salong där alla våra produkter finns.
Ja. När ditt paket skickas från lagret får du ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
När ditt paket skickas från lagret får du ett mail med information om att ditt paket är på väg till dig tillsammans med en spårningslänk där du kan följa ditt paket.
Du kan välja på Postnord brevlåda, Postnord ombud och Earlybird hemleverans. Observera att den beräknade leveranstiden är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på externa faktorer som Creative Headz Merchandise och dess leveranspartner inte kan kontrollera. Dessa faktorer kan inkludera, men är inte begränsade till, extrema väderförhållanden, tekniska fel, etc. Observera att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under kampanjer. Paket skickas normalt inte under helger och lokala helgdagar.
Skicka ett mail till vår kundtjänst på info@creativeheadz.se tillsammans med en bild som visar hur paketet har skadats så hjälper vi dig vidare.
Vi har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Har du inte mottagit din order efter detta tidsspann, kontakta vår kundtjänst på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig. 
Kontakta vår kundtjänst på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig vidare innan du lägger ytterligare en order.
Kolla gärna om den har hamnat i din mails skräpkorg. Vid lanseringar och högt tryck på hemsidan kan även orderbekräftelsen dröja något innan den kommer fram. Har du inte mottagit din orderbekräftelse dagen efter ditt köp, kontakta oss på info@creativeheadz.se så skickar vi den till dig. 
Det går inte att ändra en lagd order på hemsidan, men så länge ordern inte skickats kan vi hjälpa dig att ändra befintligt orderköp om du kontaktar oss på info@creativeheadz.se
Det är ingen garanti, och har ordern redan hunnit processas är det dessvärre inte möjligt.  Men maila oss på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig att kolla upp om det är en möjlighet för just din order
Det går inte att ändra en lagd order på hemsidan, men du kan alltid maila oss på info@creativeheadz.se och se om det är möjligt att ändra. Har ordern redan hunnit processas går det tyvärr inte att göra några ändringar.
Vi beklagar att det har blivit. Maila vår kundtjänst på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig så fort som möjligt.
När ditt paket skickades från vårt lager fick du ett mail med en spårningslänk. Kan du inte se ditt paket via spårningslänken är du välkommen att kontakta oss på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig.
Prova att uppdatera länken igen. Ibland uppdateras länken innan paketet kommer fram. Har du inte mottagit paketet efter en-två dagar, kontakta oss på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig. 
Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 14 dagar. Vi tar då ut en avgift på 150 kronor för ej uthämtat paket.
Vi har fri frakt över ett 500 kronor. Handlar du under detta belopp eller önskar ett annat fraktsätt än det som är fraktfritt, är frakten en extra kostnad. Ibland har vi kampanjer för fri frakt, då meddelas kampanjkoden för detta på hemsidan, via nyhetsbrev eller på sociala medier.
Köp över 500 kronor har fri frakt.
Upplever du att du har mottagit en defekt produkt är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig gärna vidare. Skicka gärna med en bild på produkten och en beskrivning av vad du upplever felet är.
Vi har inte möjlighet att uppdatera betalsätt på en redan lagd order. Har du en fråga gällande din betalning, är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Klarna.
Har det inte dragits eller reserverats pengar på ditt konto kan det vara så att din order inte har gått igenom, alternativt att du har valt att betala via delbetalning eller faktura. Kontakta gärna vår kundtjänst på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig. 
På vår hemsida kan du handla med kortbetalning (Visa och Mastercard) samt Klarna. Välj ditt föredragna betalningsalternativ i kassan.
Vi gör vårt bästa för att betala tillbaka dig så fort som möjligt, det kan dock dröja max 30 dagar. Från det att vi har lagt in information om din återbetalning tar det cirka 2-5 bankdagar innan pengarna åter är på ditt konto. Har du inte mottagit din återbetalning inom 30 dagar vänligen kontakta oss på info@creativeheadz.se.
Fakturan får du till din angivna mail när ditt paket har skickats från vårt lager. Har du inte mottagit den kan du även logga in på ditt konto på Klarna alternativt kontakta vår kundtjänst på info@creativeheadz.se.
Det kan ta upp till 30 dagar för oss att hantera återbetalningar. Kontakta vår kundtjänst på info@creativeheadz.se om den tiden har överskridits så kollar vi på ditt ärende så snart som möjligt.
Kolla i din skräpkorg om den har hamnat där. Har den inte det, är du varmt välkommen att kontakta oss på info@creativeheadz.se så hjälper vi dig. 
Hos Creative Headz Merchandise har du alltid 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten. 

Läs mer om våra villkor för retur här.
Hos Creative Headz Merchandise har du alltid 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten.

Läs mer om hur du gör en retur här.
Vi sänder inte ut retursedlar med din order av hänsyn till miljön.
Ja, våra produkter finns att köpa på alla Creative Headz salonger i Stockholm.
Nyheter och information får du via vårt nyhetsbrev som du kan signa upp dig på här och vi våra sociala kanaler. Följ oss på Instagram, Facebook och TikTok för att hålla dig uppdaterad.
Våra produkter produceras i Sverige.
Våra produkter är helt veganska, med undantag för våra vaxer som innehåller bivax.
Absolut inte! Vi är starkt emot alla former av djurtester.
Våra produkter innehåller ingen gluten.
Våra produkter är helt fria från Parabener och PFAS-ämnen.
Alla ingredienser är listade under fliken ”Innehåll” på respektive produkt.